اعلام مبالغ قراردادهای ستادفرهنگی جام‌ جهانی







حجت‌الاسلام علیرضا علیپور، معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال عصر یکشنبه در نشست خبری ایسنا حضور یافت و درباره‌ی مشکلات و هزینه‌های فرهنگی جام جهانی ۲۰۰۶ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.



به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این نشست که با حضور تعدادی از نمایندگان رسانه‌های گروهی و معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال برگزار شد، پیرامون شبهات و مشکلات در مورد هزینه‌ها و برنامه‌های فرهنگی فوتبال ایران درجام جهانی ۲۰۰۶ آلمان بحث و گفت‌وگو شد.



ساختار و نحوه‌ی شکل گیری ستاد جام جهانی، حاشیه ها ومسائل فرهنگی جام جهانی، بررسی آماری هزینه های صورت گرفته، مواضع نمایندگان مجلس وسیاست های فرهنگی فوتبال کشور، عملکرد دادکان، وضعیت علی دایی در فوتبال ایران و … از جمله مطالبی بود که علیپور از آنها سخن گفت.



حجت‌الاسلام علیپور در ابتدای این نشست اظهارکرد: امیدوارم ورزش ما به جای برسد که مدیریت‌های با برنامه جای فردگرایی را بگیرد و با یک تغییر در راس فدراسیون تمامی برنامه‌ها از میان نرود. از روزی که این مسوولیت را در فدراسیون فوتبال پذیرفتم، می‌دانستم که در پایان این کار قربانی می‌خواهد. اکنون اگر قرار است هزاران علیپور در این راه از بین بروند، مشکلی نداریم.



وی در ادامه با بیان مسایل پیش آمده بر سر راه تیم ملی امید در رقابت‌های مقدماتی المپیک آتن خاطر نشان کرد: مسایل حاشیه‌ای که این روزها فوتبال ما را آزار می‌دهد از همان زمان آغاز شد و ما زنگ خطر را به صدا درآوردیم؛ اما، در فدراسیون فوتبال کسی به این موضوع توجه نکرد.



علیپور با اشاره به تشکیل ده کار گروه در زمان پیش از آغاز رقابت‌های جام جهانی به فعالیت‌های انجام شده در کمیته‌های عملیات روانی، رسانه‌ها(رسانه‌های دیداری و شنیداری)، همبستگی ایرانی‌ها، کارگروه چاپ و نشر کتاب، گنجینه‌ی فوتبال ایران، موسیقی و سرود فوتبال ایران، امور فرهنگی تیم ملی فوتبال، کارگروه ویژه‌ی اقلام فرهنگی و جشن ایرانیان به همراه کمیته‌های امنیت و کمیته‌ی فنی اشاره کرد.



علیپور در کنفرانس خبری ایسنا با اشاره به دستور رییس جمهور برای تشکیل ستاد فرهنگی جام جهانی یادآور شد: سازمانی متشکل از سازمان تربیت بدنی، وزارت ارشاد و سازمان گردشگری تشکیل شد و کمیته‌های فرهنگی و تبلیغی شروع به کار کردند. کمیته‌ی رسانه‌ها زیر نظر وزارت ارشاد، کمیته‌ی امنیت زیر نظر وزیر کشور، کمیته‌ی ساماندهی مشوقین با مسوولیت پهلوان، دبیرکل فدراسیون فوتبال، کمیته‌ی عملیات روانی با مسوولیت وزارت اطلاعات و کمیته‌ای در خارج از کشور با مسوولیت سفیر ایران به منظور هماهنگی‌های لازم تشکیل شد.



علیپور به بیان جزییات قرارداد فدراسیون فوتبال با شرکت ایران خودرو پرداخت و تصریح کرد: با توجه به آن که ایران خودرو حاضر نشد در قبال مسوولیت‌هایی‌که پذیرفته است تعهداتش را اجرا کند و در قبال آن از ما خواستار پول شد در نتیجه با مشکل برخورد کردیم و حتی در بسیاری از موارد مجبور به پرداخت هزینه‌ها به صورت شخصی شدیم.



وی تصریح کرد: قرارداد اولیه ما با ایران خودرو براساس اصولی بسته شده بود که این شرکت را موظف می‌کرد که در قبال این قرارداد خدمات فرهنگی رایگان به ستاد جام جهانی ارائه کند. اما، پس از نهایی شده این قرارداد در جلسات مشترک مباحثی خارج از اصل قرارداد مطرح شد و ایران خودرو خواستار دریافت مبالغی برای انجام امور فرهنگی شد.



وی در مورد سهمیه‌ی بلیت‌های فدراسیون فوتبال نیز یادآور شد: سهمیه‌ی بلیت‌های فدراسیون فوتبال سه هزار و پانصد عدد بود که ۶۰۰ بلیت در اختیار گروه تورهای ورزشی قرارگرفت که از این میان ۸۶ نفر به دلیل آماده نشدن ویزا نتوانستند همراه این گروه به‌آلمان بروند.



علیپور سپس به بیان هزینه‌های فرهنگی صورت گرفته در جام جهانی پرداخت: برای برگزاری کنسرت در جام جهانی تنها با محمد اصفهانی صحبت شد و مبلغی که به این خواننده پرداخت شد کاملا متعارف با دستمزد وی در ایران است.



مسوول فرهنگی فدراسیون فوتبال سپس با اذعان به وجود بی‌فرهنگی در فوتبال کشور یادآور شد: باید فوتبال را مقوله‌ای از فرهنگ بدانیم. متاسفانه در میان برخی از بازیکنان پیش از اعزام به آلمان مسایلی دیده شد که به دور از فرهنگ اجتماعی بود و به نظر می‌رسد مسایل مالی فوتبال ما را تحت‌الشعاع قرار داده است.



علیپور با اشاره به حضور رییس جمهور در تمرینات تیم ملی تاکید کرد: پس از دستورات رییس جمهور ستادی با حضور سعیدلو، مشایی و صفارهرندی شکل گرفت که در نهایت این ستاد عملکردی موفقیت‌آمیز داشت.



وی در ایسنا درخصوص ابهام در نحوه‌ی هزینه‌های ستاد فرهنگی خاطر نشان کرد: این موضوع را قبول ندارم، تمام هزینه‌های انجام شده در جام جهانی با اطلاع کمیته‌های تشکیل شده بوده است و از آغاز فعالیت ستاد بازرس ویژه‌ای از طرف رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در جریان کار بوده است.



وی تصریح کرد: کل اعتبارات فرهنگی ستاد در جام جهانی به صورت حساب شده و با اطلاع دقیق ستادها و سفارت ایران در آلمان خرج شد. حتی مامور ستاد حق خرج کردن نداشت و پس از آن که درآمدها به طور کامل از سوی کمیته‌ها و ذیحساب سفارت مورد بررسی قرار می‌گرفت هزینه‌ها انجام می‌شد.



معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به ریز مبالغ صرف شده در امور فرهنگی ستاد جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان تصریح کرد: برآوردهای اولیه‌ی ستاد برای اجرای امور فرهنگی جام جهانی و هزینه‌کردها در برخی موارد متفاوت با پیش بینی‌های اولیه درآمد، به گونه‌ای که برای برگزاری مراسم فرهنگی در آلمان و یا اجاره‌ی سالن‌های مورد نظر با مشکلاتی روبرو شدیم.



وی افزود: برپایی دوازده روز نمایشگاه دائم در یازده شهر آلمان ایجاد یک وفاق ملی را برای ایرانیان فراهم کرده بود. کارهای فرهنگی که در جام جهانی ۲۰۰۶ انجام شد بسیار چشم‌گیر بود. هر چند که خیلی از برنامه‌های مورد نظر ما اجرا نشد؛ اما، توانستیم کنسرت‌ها و نمایشگاه‌هایی را در آلمان برپا کنیم.



وی خاطر نشان کرد: پیش از حضور ستاد فرهنگی جام جهانی در آلمان تنها می‌توانستیم پرچم ایران را در سر در سفارت ایران در آلمان ببینیم؛ اما، عملکرد این ستاد به گونه‌ای بود که در جریان بازی‌های جام جهانی پرچم ایران در تمام مکان‌ها و در میان تمام افراد وجود داشت. این حرکت یک عمل بسیار پسندیده و قابل قبولی است که توانستیم برای اولین بار پس از ۲۷ سال پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در اروپا و در میان علاقه‌مندان به فوتبال به طور گسترده توزیع کنیم.



علیپور اظهار کرد: بر خلاف مقررات فیفا موفق شدیم در آلمان تمامی ایرانیان حاضر را در یک نقطه جمع کنیم و این یک اقدام شایسته‌ای بود که در سازماندهی افراد نیز بسیار موثر بود.



وی هم‌چنین در خصوص برخی از حاشیه‌های فرهنگی جام جهانی نیز گفت: متاسفانه علیرغم اتحاد و انسجام کاری موجود در ستاد جام جهانی بعضی از موارد نیز خارج از برنامه‌ریزی انجام می‌شد. فروش بلیت معضلی بود که در جام جهانی با آن روبرو بودیم. از همه‌ی افرادی که در جام جهانی حضور داشتند کسانی بودند که بلیت‌های مسابقات را فروختند، برخی از خبرنگاران، مدیران، مربیان و حتی افراد عادی نیز در مواردی اقدام به فروش بلیت کردند. لیست تمام کسانی که این بلیت‌ها را فروخته‌اند در اختیار داریم و به همه‌ی آنان نیز تذکر داده‌ایم.



وی افزود: در بازی برابر مکزیک جمعیت اندکی از ایرانیان به استادیوم آمده بودند به گونه‌ای که در مواردی نیز برخی بلیت‌های مربوط به ایرانیان در اختیار مکزیکی‌ها بود، در این بازی نوزده بلیت از طرف ایرانیان به مکزیکی‌ها فروخته شده بود، ولی تاکید می‌کنم که علی‌رغم شایعات موجود هیچ کدام از لیدرهای مربوط به ستاد فرهنگی جام جهانی در فروش بلیت‌ها نقشی نداشتند. در مورد لیدرهای فوتبال به گونه‌ای عمل می‌کردیم که تا زمانی که داخل استادیوم نشده بودند؛ هیچ گونه بلیتی را تحویل آنان نمی‌دادیم.



معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال با رد اتهام فروش اقلام فرهنگی از سوی برخی افراد خاطر نشان کرد: ‌اگر مدرک یا سندی مبنی بر فروش اقلام فرهنگی در دست است، بیاورید، این که برخی از افراد خارج از حوزه‌ی کاری ستاد اقدام به تهیه‌ی پرچم کرده و در مکانی دیگر آن را فروخته‌اند، هیچ ارتباطی به عملکرد ستاد ندارد.



وی تصریح کرد: از مجموعه‌ی افرادی که قصد اعزام به آلمان را داشتند، تنها ۲۹ نفر ویزا نگرفتند که بلیت‌های این افراد نیز در آلمان موجود بود. بر اساس برنامه‌ریزی و توافق انجام شده بلیت‌های موجود را به چهل و پنج نفر از ایرانیان مقیم آمریکا (سه گروه پانزده نفره) برای سه بازی ایران، در اختیار آنها قرار دادیم و پول حاصل از این بلیت‌ها نیز مستقیما به مجاری مربوطه که سفارت ایران در آلمان بود تحویل داده شد.



علیپور در پاسخ به این سوال که ظاهرا لیدرها در آلمان با شما رابطه‌ی نزدیک‌تری داشته‌اند و کلیه‌ی عملکرد آن نیز متوجه شماست، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده بود هدایت و کنترل لیدرها وظیفه‌ی افراد خاصی بود که با سلسله بندی موجود نیز در صورت نبود یک فرد، فرد دیگری جایگزین وی می‌شد. متاسفانه لیدرها یک عادت بددارند و آن این است که همیشه به دنبال افراد با شرایط برتر هستند به گونه‌ای که اگر شخصی از معاونت فرهنگی فدراسیون مسوول آنها باشد، اگر خود معاون را ببینند دیگر هیچ توجهی به مسوول مستقیم خود نمی‌کنند. در آلمان نیز این موضوع وجود داشت و در مواردی لیدرها با من در ارتباط بودند. وظیفه‌ی من نیز پشتیبانی از آنها بود.



وی افزود: ‌در مواردی با بی‌انضباطی‌های موجود لیدرها برخورد کردیم. برای نمونه یک لیدر که بی‌انضباطی کرده بود و خارج از مقررات بلیت مسابقات را از ایران تهیه کرده بود با او برخورد کردیم و بلیت‌ها را از او پس گرفتیم. در آلمان به دنبال نظم بخشیدن به عملکرد لیدرها و هماهنگی کامل برای تماشاگران حاضر در استادیوم‌ها بودیم. علی‌رغم ذهنیت منفی‌ای که نسبت به حضور ایرانیان از جام جهانی ۹۸ بر جا مانده بود؛ تلویزیون‌های آلمان هیچ گاه صحنه‌هایی از تماشاگران ایرانی را پخش نمی‌کردند و این موضوع باعث کم جلوه دادن حضور پررنگ ایرانیان و نقش لیدها در این سازماندهی شده بود.



علیپور با تاکید مجدد بر این که هیچ کدام از لیدرهای تیم ملی ایران پیراهنی نفروخته‌اند، هادی ساعی را به عنوان بهترین، ممتازترین و ارزنده‌ترین لیدر فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ نامید.



رییس کمیته فرهنگی ستاد جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان در ایسنا با بیان این که از ۳۱ سهمیه‌ی پیش بینی شده برای حضور مشوقین، لیدرها و بوقچی‌ها تنها ۱۶ نفر حضورشان در آلمان قطعی شده بود خاطر نشان کرد: بهمن ماه سال ۸۴ به کلیه‌ی هیات‌های فوتبال، باشگاه‌های لیگ برتر و برخی از باشگاه‌های دارای هوادار در لیگ دسته یک مکاتبه کردیم و از آنها خواستیم که لیدرهای خود را برای حضور در مسابقات آلمان معرفی کنند اما، برخی از باشگاه‌ها تحت هیچ شرایطی اقدام به معرفی فرد مشخصی نکردند و حتی در نهایت نیز پس از معرفی ۳۸ نفر به سفارت با صدور ویزای ۲۶ نفر آنان موافقت شد. حضور لیدرها در آلمان برای فوتبال ایران اهمیت زیادی داشت، حتی در مواردی شخص دادکان با سفیر آلمان در ایران مستقیما مذاکره کرد تا شرایط برای حضور برخی از لیدرها فراهم شود.



علیپور در پاسخ به تفاوت پرداخت‌های نقدی ستاد فرهنگی جام جهانی به لیدرها خاطرنشان کرد: ۱۶ لیدر در مسابقات جام جهانی به عنوان هماهنگ کننده‌ی تماشاگران حضور مستمر و فعالی داشتند که فدراسیون فوتبال نیز برای قدردانی از زحمات آنان به کلیه‌ی لیدرها ۲۵۰ یورو پاداش داد. در مواردی نیز به برخی از لیدرها ۱۵۰ یورو علاوه بر این مبلغ اهدا شد. هر چند با توجه به عملکرد لیدرها در مواردی نیز مبالغی علاوه بر موارد مذکور به آنان پاداش داده شد.



علیپور در ایسنا تاکید کرد: فدراسیون فوتبال به کلیه‌ی ۲۳۸ نفری که از طرف فدراسیون به آلمان رفتند؛ نفری ۲۵۰ یورو پرداخت کرد و در مجموع نیز کل هزینه‌های این ستاد در مسابقات جام جهانی بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان شد.



وی هم‌چنین در خصوص پرداخت مبلغی از اعتبارات ستاد فرهنگی جام جهانی به رییس سابق فدراسیون فوتبال و بازیکنان تیم ملی گفت: به دلیل برآورد نادرست هزینه‌های فوتبال در جام جهانی در برخی موارد فدراسیون فوتبال با کمبود بودجه روبرو شد که در این راستا دادکان در پی درخواستی تقاضای صد هزار یورو به صورت قرض از ستاد فرهنگی جام جهانی کرد که چون این موضوع خارج از تعهدات و پیش بینی‌های ستاد فرهنگی بود نتوانستیم به آن عمل کنیم و در نهایت نیز هیچ پولی پرداخت نشد.



معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال با تاکید بر این که در کلیه‌ی مراحل هزینه‌کردهای جام جهانی بازرسان و مراقبان ویژه‌ایی حضور داشتند خاطر نشان کرد: شاید افتخار فوتبال ایران در جام جهانی آلمان این باشد که علی‌رغم برخی از تهدیدهای موجود، هیچ کدام از ایرانیان حاضر در آلمان، خلاف آرمان‌های نظام رفتار نکردند. مصاحبه‌ای بر خلاف اصول نظام از سوی هیچ کسی انجام نگرفت. یک نفر هم تبعه آلمان نشد. این عملکردها ستودنی است. هر چند در مواردی نیز عملکرد برخی از افراد متفاوت با دیگران بود. این افراد شناسایی شد‌ه‌اند که پس از تکمیل گزارشات؛ قطعا محدودیت‌هایی برای آنان در سفرهای آینده و حتی فعالیت‌های ورزشی ایجاد خواهد شد.



علیپور ادامه داد: یکی از ماموریت‌های من خنثی کردن فعالیت‌های به اصطلاح فرهنگی لس‌آنجلسی‌های حاضر در آلمان بود که با هوشیاری و هماهنگی تمام توانستیم کلیه‌ی برنامه‌های پیش بینی‌ شده‌ی این افراد را خنثی و حتی در برخی موارد نیز که این برنامه‌ها اجرا شد بسیار کم فروغ و بدون هیچ طرفداری برگزار شد. عملیات روانی ستاد فرهنگی جام جهانی بسیار منظم و دقیق اجرا شد.



معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال در ادامه با اشاره به موضع‌گیری برخی نمایندگان مجلس در خصوص اخلاق‌گرایی و عدم وجود برنامه‌های فرهنگی در ورزش تصریح کرد: هر چند برای نمایندگان مجلس احترام خاصی قائل هستم؛ اما، معتقدم که نباید واژه‌ی فرهنگ را با اصطلاحات و عباراتی خارج از عملکردها توصیف کرد. نقد فرهنگ ورزش تنها با فرهنگ دینی اشکالاتی را بر اجرای امور فرهنگی ایجاد می‌کند. فرهنگ ورزش تنها خلاصه در فرهنگ‌های مذهبی نیست. در بسیاری از موارد ما فرهنگ‌های ملی داریم که می‌تواند با حضور ورزش در میادین بین‌المللی تجلی پیدا کند. نباید فرهنگ ورزشی را این‌گونه مورد هجمه قرار داد.



وی با انتقاد از افرادی که در باشگاه‌های فوتبال به دنبال مال‌اندوزی هستند، گفت: در فوتبال ایران عدالت وجود ندارد. ناعدالتی‌های موجود در فوتبال به گونه‌ای است که تنها قدرت و ثروت می‌تواند میدان را برای حضور افرادی که به دنبال منافع شخصی و سودجویی هستند فراهم کند. حضور هفت تیم تهرانی در لیگ برتر و عدم بهره‌گیری برخی استان‌ها از یک باشگاه حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای فوتبال، از رنج‌های فوتبال ایران است.



علیپور در کنفرانس خبری ایسنا همچنین با تاکید بر این که همیشه منتقد دادکان بوده‌ام، تصریح کرد: در طول مدت حضورم در فدراسیون فوتبال بیش از ۲۴۰ نامه به دادکان نوشته‌ام و او را نسبت به برخی از موارد و اتفاقات موجود آگاه کرده‌ام و هشدارهایی نیز در خصوص آینده‌ی فوتبال داده‌ام که اگر به صورتی یک جا جمع‌آوری شود، می‌توان گذشته و آینده‌ی فوتبال را در آنها دید.



وی افزود: من هیچ اختیاری در فوتبال ندارم، اگر قدرت داشتم این فوتبال را تعطیل می‌کردم.



معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال هم‌چنین با اشاره به انتقادهایی که نسبت به کاپیتان تیم ملی ایران صورت می‌گیرد،گفت: نباید این گونه علی دایی را مورد هجمه قرار داد، او سالیان سال برای فوتبال ایران زحمت کشیده است و افتخارات زیادی را حاصل کرده است. تخریب خارج از عرف بازیکنی مانند دایی هیچ فایده‌ای جز ضرر برای فوتبال ندارد.



وی در ایسنا افزود: دایی را نباید به خاطر حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان تخریب کرد، اگر دایی در بازی برابر مکزیک و آنگولا به میدان رفت با خواست و اراده‌ی برانکو بود. همیشه مربیان به دنبال بازیکنان هستند. دایی هیچ قدرتی خارج از یک بازیکن عادی نداشت و ما نیز باید با قبول این واقعیت‌ها کاری نکنیم که فردا بخواهیم درصدد اصلاح آن برآییم.



وی به منتقدین دایی توصیه کرد که با مرور تاریخچه‌ی فوتبالی این بازیکن مجددا واقعیت‌های فوتبال و تلاش‌های این بازیکن در عرصه‌ی ملی را مورد بازبینی قرار دهند.



علیپور هم‌چنین با بیان این که در طول مدت چهار سال حضور در فوتبال ایران یک ریال هم از فدراسیون فوتبال حقوق دریافت نکرده‌ام تاکید کرد: هیچ گاه به دنبال منافع مالی در فوتبال نبوده‌ام.



وی در ادامه‌ی گفت‌وگو با ایسنا از علی‌آبادی به عنوان رییس سازمان تربیت بدنی که از نگاه او متولی اصلی ورزش و فوتبال ایران است، خواست که جلوی محرومیت فوتبال ایران را بگیرد و نسبت به اتفاقات جدید فدراسیون فوتبال نیز هوشیار باشد.



علیپور گفت: سازمان تربیت بدنی باید از تیم ملی و امیر قلعه‌نویی حمایت کند. نباید شرایطی ایجاد شود که فوتبال ایران نتواند در جام ملت‌های آسیا به خواسته‌اش دست یابد.



علپور تاکید کرد: به آدم‌های کوچکی که خود را لایق حضور در ریاست فدراسیون فوتبال می‌دانند توصیه می‌کنم که عاقلانه بیاندیشند، چرا که این افراد دارای تعهد و کارآیی لازم برای تصدی این پست حساس نیستند. تاکید می‌کنم که این افراد برای خودشان قبای ریاست ندوزند. فدراسیون فوتبال نیاز به مدیری دارد که دارای اخلاق حرفه‌ای، مدیریت و متعهد به اصول و نظم اولیه‌ی مدیریت باشد.



وی خاطر نشان کرد: بهتر است خیلی از دوستانی که در حال حاضر برای کاندیدا شدن در فدراسیون فوتبال مدعی هستند هیچ گاه کاندیدا نشوند چرا که در آن صورت مجبور می‌شوم خیلی از ناگفته‌هایی را که نسبت به این افراد وجود دارد به زبان بیاورم.



علیپور تاکید کرد: در طول سالیان گذشته همیشه رییس فدراسیون را منصوب کرده‌ایم. دادکان نیز با توصیه و حمایت من به فدراسیون فوتبال آمد. در آینده نیز برای فوتبال این برنامه‌ها را خواهیم داشت؛ چرا که مصلحت و صلاح فوتبال را بالاتر از هر چیزی می‌دانم.



علیپور که در کنفرانس خبری ایسنا سخن می‌گفت در تشریح ریز مبالغ و قراردادهای ستاد فرهنگی جام جهانی، لیست نحوه‌ی هزینه کرد بودجه‌ی دو میلیارد تومانی ریاست جمهوری به امور فرهنگی جام جهانی، قراردادهای این ستاد با شرکت‌ها، تولیدی‌ها و آژانس‌های مسافرتی را به شرح زیر در اختیار ایسنا قرار داد:



۱ـ تولید پنج هزار پیراهن با آرم فدراسیون فوتبال – طرف قرارداد تولیدی حصاری – مبلغ قرارداد ۱۵۰ میلیون ریال.



۲ـ تولید پنج هزار پیراهن با آرم فدراسیون فوتبال – طرف قرارداد تولیدی جورابان – مبلغ قرارداد ۱۴۹ میلیون و پانصد هزار ریال.



۳ـ تولید پنج هزار پیراهن با آرم فدراسیون فوتبال – طرف قرارداد تولیدی تاینی اسپورت – مبلغ قرارداد ۱۴۹ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال.



۴ـ تولید پنج هزار پیراهن با آرم فدراسیون فوتبال ـ تولیدی مدبر – مبلغ قرارداد ۱۴۵ میلیون ریال.



۵ـ اجرای سرود تیم ملی ایران – امیر تاجیک – مبلغ قرارداد ۵۵ میلیون ریال.



۶ ـ تهیه و تنظیم یک قطعه موسیقی برای فدراسیون – بهزاد عبدی – مبلغ قرارداد ۵۵ میلیون ریال.



۷ – چاپ هشت شماره نشریه و ویژه نامه – مهرداد رشتچیان – مبلغ قرارداد ۲۶۳ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال.



۸ـ ایجاد حوزه‌یICT در اشتوتگارت – رشتچیان – ۶۰ میلیون ریال.



۹ – تولید پنج هزار گل سینه با آرم فدراسیون فوتبال – کانون ثنا ایده – ۳۵ میلیون ریال.



۱۰ـ تولید پنج هزار ساک تبلیغاتی – کانون ثنا ایده – ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال.



۱۱ـ خرید دو کتاب با جعبه‌ی نفیس – قلمچی – ۱۵۰ میلیون ریال.



۱۲- تولید دو هزار کتاب ویژه تیم ملی ـ موسسه هنری عروج- ۶۰ میلیون ریال.



۱۳ـ تولید ده هزار نسخه نرم‌افزار مولتی مدیا ویژه جام جهانی – نمای هفتم – ۸۰ میلیون ریال.



۱۴ـ تولید و خرید ۲۰ هزار پرچم ۴۰×۳۰ – تولیدی قاسمی – ۲۶ میلیون ریال.



۱۵ـ خرید دو هزار عدد کیف گذرنامه – تولیدی تامینی – ۴۵ میلیون ریال.



۱۶ـ تولید انواع پرچم بزرگ استادیومی – تولیدی مهدی – ۲۵ میلیون ریال.



۱۷ـ تولید عکس نمایشگاه فوتبال ایران – موسسه هنری مهدیار – ۱۸۰ میلیون ریال.



۱۸ـ تولید هزار عدد روسری پرچمی – تامینی اسپورت – ۳۰ میلیون ریال.



۱۹ـ تولید ده هزار نسخه DVD ایران زیبا – طرف قرارداد نامشخص – ۱۰۰ میلیون ریال.



۲۰ـ برگزاری نمایشگاه پانزده روزه‌ی فرهنگی در آلمان – میراث فرهنگی و کنسولگری ایران – ۳ میلیارد ریال پیش بینی اولیه – ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه‌ی نهایی.



۲۱ـ برگزاری مراسم شش روزه در آلمان – میراث، فدراسیون، سفارت – ۳ میلیارد ریال پیش بینی اولیه – ۲ میلیارد ریال هزینه‌ی نهایی.



۲۲ـ مراسم استقبال و بدرقه تیم ملی در آلمان – سفارت، کنسولگری، سازمان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال – ۴۰۰ میلیون ریال پیش بینی اولیه – ۷۰۰ میلیون ریال هزینه‌ی نهایی.



۲۳ـ ویژه برنامه‌های آموزشی و سازماندهی مشوقین – میراث، فدراسیون – ۴۰۰ میلیون ریال



۲۴ـ لوح فشرده‌ی محصولات فرهنگی – شرکت دایا طرح‌گویا – ۱۱۰ میلیون ریال.



۲۵ـ خرید اقلام تبلیغاتی – موسسه فرهنگی هنری مویاکیا – ۲۲۰ میلیون ریال.



۲۶ـ اعزام ۸۰ نفر به آلمان – گروه تورهای ورزشی ایران – ۱ میلیارد و ۹۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال.



۲۷ـ اعزام ۵۰ نفر به آلمان – آژانس هانی بال – ۹۲۵ میلیون ریال.



۲۸ـ خرید دو هزار جلد کتاب جام جهانی – موسسه فرهنگی نگار – ۲۵۰ میلیون ریال.



۲۹ـ خرید پنج هزار و ۵۰۰ پرچم ایران – بافت آزادی – ۹۵ میلیون و ۳۵۸ هزار ریال.



۳۰ـ ساخت فیلم گنجینه‌ی فوتبال – باشگاه ورزشی هنرمندان – ۳۵۰ میلیون ریال.



۳۱ـ تهیه‌ی سرود پیروزی – امید دستمالچی – ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال.



۳۲ـ خرید پنج هزار عدد پد موس – محمد محمدی – ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال.



۳۳ـ خرید لوله پرچم – پیمانکاری مروارید – ۶ میلیون ریال.



۳۴ـ خرید بلیت برای ۲۰۰ نفر – فدراسیون فوتبال – ۵۰۰ میلیون ریال.



۳۵ـ خرید ۳۰ هزار پرچم ۳۰×۲۰ – بافت سعادت – ۳۰ میلیون ریال.



۳۶ـ انجام برنامه‌های فرهنگی ویژه اردوی تیم ملی – فدراسیون، میراث – ۴۰۰ میلیون ریال.



۳۷ـ اعزام لیدرهای تماشاگران و مشوقین ۳۰ نفر – آژانس هانی بال – ۶۰۰ میلیون ریال.



۳۸- اعزام خبرنگاران و عکاسان ۶۰ نفر – کیان گشت – ۶۰۰ میلیون ریال به گفته‌ی علیپور هنوز در این خصوص هیچ هزینه‌ای پرداخت نشده است.



۳۹ـ اعزام ۴۰ مربی فوتبال – راستین سیر – یک میلیارد ریال



۴۰ـ هزینه‌ی بلیت ۳۰۰ نفر دانشجو – فیفا – پیش بینی اولیه ۹۸۰ میلیون ریال – ۱۲۰ میلیون ریال هزینه‌ی نهایی.



۴۱ـ هزینه‌ی اتوبوس ترابری برای ۳۰۰ نفر – ۸۸۲۲ آلمان – ۹۵۰ میلیون ریال.



۴۲ـ هزینه‌ی ایستگاه ۴۵۰۰ نفر میعادگاه ایرانیان – ۸۸۲۲ آلمان – یک میلیارد ریال.



۴۳ـ تهیه‌ی کلیپ فوتبال ایران – مهد هنر – ۲۰۰ میلیون ریال.



۴۴ـ اعزام ۳۰ نفر تماشاگر ویژه – راستین سیر – ۹۰۰ میلیون ریال.



۴۵ـ اعزام ۲۰ نفر دست‌اندرکاران ستاد کمیته‌ی برگزاری – راستین سیر – ۶۰۰ میلیون ریال



جمع نهایی هزینه‌های پیش بینی شده مبلغی بالغ بر ۲۰۳۴۴۲۴۸۰۰۰ ریال است.



گزارش از خبرنگار ایسنا: یوسف اکبری


انتهای پیام


کد خبر: ۸۵۰۵-۰۵۴۲۵