حقه کثیف یک روزنامه چاپ لندن به رقیبش










images/20070425/paper.jpg
 
جام جم آنلاین: رقابت‌های شدید رسانه‌ای در لندن صاحبان مطبوعات را بر آن داشته است تا برای پیشی گرفتن از یکدیگر به اعمالی عجیب و غریب و بعضا کارآگاه‌بازی متوسل شوند.
در همین راستا روزنامه گاردین امروز از «حقه کثیفی» که روزنامه لاندن لایت به روزنامه رقیب خود لاندن پیپر زده است پرده برداشت.
روزنامه گاردین آورده است که لاندن لایت یک گزارش تصویری از رقیب سرسخت خود تهیه کرده که نشان می‌دهد کارگران آنها روزنامه‌های برگشتی را در مقادیر بسیار زیاد معدوم کرده یا به سطل‌های زباله و محل‌های مخصوص کاغذ باطله می‌برند.
این گزارش تصویری که مدرک بسیار خوبی برای اثبات دروغ بودن ادعای رقیب مبنی بر بالاتر بودن تیراژ روزنامه آنها است باعث ناراحتی شدید مسوولان روزنامه لاندن پیپر شده است.
شرکت آسوشیتدنیوز پیپرز که ناشر لاندن لایت است قصد دارد این گزارش تصویری افشاگرانه را در نسخه‌های زیادی میان خریداران رسانه‌ای و آگهی‌دهندگان توزیع کند.
دو روزنامه لاندن لایت و لاندن پیپر به شدت برای جذب آگهی‌های بازرگانی با یکدیگر در رقابت هستند و این رقابت زمانی به اوج خود رسید که روزنامه لاندن پیپر متعلق به نیوز اینترنشنال اعلام کرد شمارگان خود را از ۴۰۰ هزار نسخه در روز به ۵۰۰ هزار نسخه در روز افزایش داده است.
با اعلام این خبر مسوولان لاندن لایت فردی به نام سویینا برن را که افسر و کارآگاه تجسس سابق اسکاتلندیارد است استخدام کرد تا از چند و چون این ادعا مطلع شود.
این پلیس بازنشسته کارکشته نیز توانسته است یک گزارش تصویری بسیار جنجال‌برانگیز از این رسوایی بزرگ تهیه کند.
پیش از این و زمانی که تیراژ هر دو روزنامه ۴۰۰ هزار نسخه در روز بود وضعیت آگهی‌ها برای لاندن لایت چندان بد نبود اما وقتی روزنامه رقیب اعلام کرد ۱۰۰ هزار نسخه در روز به تیراژ خود افزوده است وضعیت آگهی‌های لاندن لایت متزلزل شد این بود که به فکر چاره افتاد.
بر همین اساس آنها با تهیه این فیلم که نشان می‌دهد نه تنها افزایش تیراژ رقیب یک دروغ است بلکه بسیاری از محصولات آنها برگشتی است انتقام سختی از لاندن پیپرز گرفته‌اند.