خوراکی‌هایی برای کاهش استرس


ببین نیوز، اسفناج از آن مواد غذایی است که با داشتن منیزیم از افزایش فشارخون جلوگیری می کند و با مصرف روزانه ۳ فنجان از آن می توانید آرامش بیشتری داشته باشید.



در ضمن، می توانید با تهیه انواع املت ها و ساندویچ ها از اسفناج تازه ۴۰ درصد از منیزیم مورد نیاز خود را تامین کنید.



افراد سالم اگر دچار استرس زیاد شوند زودتر مبتلا به انواع سرماخوردگی و آنفلوآنزا می شوند. تحقیقات محققان دانشگاه پیتزبورگ نشان داده حتی اندکی استرس نیز برای سیستم ایمنی بدن مضر است، اما با مصرف مقدار کافی ویتامین ث که در انواع مرکباتی نظیر لیمو و پرتقال موجود است می توان احساس بهتری داشت و موجب تقویت سیستم ایمنی شد.



شکلات از موادی است که مصرف آن سطح نورو شیمیایی بدن را بالا می برد و بدین ترتیب مغز احساس آرامش و راحتی می کند. این احساس به تمام بدن منتقل می شود و فرد لذت بیشتری می برد.



به همین دلیل بهتر است اصولا با خود شکلات تلخ که قند چندانی نیز ندارد داشته باشید و در موارد لزوم آن را مصرف کنید.



ماهی با داشتن اسیدهای چرب امگا۳ موجب کاهش استرس می شود. تحقیقات نشان داده افرادی که فقط در مدت ۳ هفته به اندازه کافی امگا۳ مصرف کنند، به وضعیتی می رسند که ترشح هورمون استرس در آنها کاهش می یابد.



جو نیز با داشتن گروه ویتامین های ب موجب افزایش ترشح سروتونین می شود و این هورمون پیغام آرامش را به مغز می فرستد.



در ضمن، با توجه به این که بدن به آرامی گوارش جو را انجام می دهد، برای افرادی که می خواهند اضافه وزن خود را کاهش دهند نیز مفید است زیرا تا هضم کامل جو احساس سیری می کنند و سراغ مصرف غذای دوباره نمی روند.



مصرف انواع نان های جو و سوپ جو نیز بسیار مفید است.