رواج مسیحیت در ایران

شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای و همچنین کلیساهای خانگی در شهرهایی چون تهران، کرج و رشت نقش بسزایی در تبلیغ مسیحیت دروغین در ایران دارند.
    
کشورهای اسلامی در سال‌های اخیر پذیرای موج وسیع و پردامنه‌ای از تبلیغات مسیحیت بوده‌اند.

در این میان ایران اسلامی نیز بیش‌ترین سهم از هجمه‌های این موج را دریافت کرده‌ است.

یکی از موسسات پژوهشی در این زمینه تحقیقی انجام داده است که بر اساس آن تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات شهری، تبلیغات در اقشار، تبلیغات در کلیساهای خانگی، اینترنت و اغواگران،۶ راه تبلیغ مسیحیت در ایران است.

تبلیغات تلویزیونی

تلویزیون‌های ماهواره‌ای به صورت‌های گوناگون نقش بسزایی را در اعمال تبلیغات مسیحیت ایفا می‌‌کنند. این مجموعه‌های رسانه‌ای که به صورت شبکه‌ای و کاملا هماهنگ به تحرک می‌پردازند به شیوه‌های گوناگونی، به صورت مستقیم و غیر مستقیم تبلیغات وسیعی را برای مسیحیت به مرحله اجرا در می‌آورند. از جمله این رسانه‌ها که با هزینه‌های بسیار گزافی راه‌اندازی و اداره می‌شوند می‌توان به شبکه‌های «تپش» و «محبت تی‌ وی» ،«نجات» ،«امید ایران»، « پارس تی ‌وی» و … اشاره کرد. برخی از این رسانه‌ها نظیر « پارس تی‌‌وی» بنابر دلایل ۲ گانه‌ای همچون حذف کمک مالی از یک سو و عناد با اسلام از سوی دیگر، دست به تبلیغات مسیحیت می‌زنند. محورهای القای این تلویزیون‌ها شامل این موارد است:

الف) تبلیغات مسیحیت صهیونیستی. یکی از مجریان شبکه تلویزیونی «نجات تی‌وی» می‌گوید: «کسی که اسرائیل را لعنت می‌کند در حقیقت به خودش لعنت می‌فرستند چون اسرائیل سرزمین مقدسی است پس کسی که می‌گوید مرگ بر اسرائیل آن مرگ به خودش بر می‌گردد.»

ب) انجام تبلیغات ویژه معتادان و معلولان با استفاده از تصاویر ساختگی و مجعول و انتشار موسیقی و تصاویر هیجان‌آور که به صورت مدام از این شبکه‌ها پخش می‌شود.
ج) نشان دادن مسیحیت به عنوان یک دین فراگیر که توانسته است تمامی نژادها را به خود جذب کند.

این گونه اقدامات عوام‌فریبانه اغلب با انتشار نماهنگ‌هایی از درون ایران نیز همراه می‌شود.

تبلیغات شهری

تبلیغات شهری مسیحیت شامل طیف وسیعی از اقدامات می‌شود. دیوارنویسی، ترسیم صلیب بر روی دیوار اماکن عمومی و خصوصی، توزیع رایگان کتاب‌هایی نظیر «بهای محبت»، «‌حیات در مسیح»‌، «تشبه به مسیح»، «‌دروس مقدماتی»، «زندگی تازه»، «آشنایی با کتاب مقدس»، «عیسی کیست؟»‌، «‌کلیسا»، «بشارت شخصی»، «اخلاقیات کتاب مقدس»، «چگونه باید دعا کرد؟»، «چگونه کتاب مقدس را دعا کنیم؟»، «‌روح القدس دوست و یاور شما»، «پرستش مسیحی»، «‌خادم مسیحی»، «‌ازدواج و خانواده»، «طرح الهی-انتخاب شما»، «راهنمای مطالعه انجیل یوحنا»، «اصول اعتاد ما»، «‌ماموریت کلیسا»، «خدمت تعلیم»، «‌مسیحی در جامعه» و …، توزیع سی‌دی‌های تبلیغی رایگان نظیر «عشق»، «خدا محبت است»، «کتاب آفرینش»، «‌داستان خدا» و … نیز از این دست اقدامات هستند.

تبلیغات در اقشار

سازمان هماهنگ‌کننده تبلیغات مسیحیت با تشکیل گروه‌های متعددی درون کشور انجام تبلیغات را به صورت تخصصی علیه اقشار مختلف اجتماعی و سنی دنبال می‌کند.

الف) گروه سنی: بررسی‌های به عمل آمده توسط گروه پژوهشی نشانگر جذب گروه سنی بین ۱۸ الی ۲۰ سال است. این جذب در فاصله سنی ۲۰ الی ۲۵ سال با ۴۰ درصد رشد مواجه است. در بخش مردان نیز این روند ۶۰ درصد بیشتر است.

ب) گروه‌های اجتماعی: گروه‌های اجتماعی که دارای بیشترین اهمیت و اولویت در برنامه‌های جذب گروه‌های مبلغ مسیحیت هستند، عبارتند از: دانشجویان، معتادان، مخالفان سیاسی نظام، دختران فراری و کودکان خیابانی، بهائیان، لائیک‌ها و معلولان جسمی و مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج.

تبلیغات در کلیساهای خانگی

کلیساهای خانگی، منازلی هستند که کشیشان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محل‌ها از سوی سازمان‌های کلیسایی با مبالغ قابل توجهی به اجاره در آورده می‌شوند تا توسط مالک، امورات جذب در آنها صورت بگیرد. این مکان‌ها عمدتا شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی از کتب، سی‌دی‌ها و جزوات شب‌نامه‌ای و وبلاگ‌های اینترنتی، از این اماکن تهیه و توزیع و بروزرسانی می‌شوند. بیشترین آمار در خصوص کلیساهای خانگی مربوط به شهرهای تهران، کرج و رشت است.

اینترنت

برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد اینترنت، زمینه‌ای را فراهم آورده است تا بسیاری از گروه‌ها و جریان‌های غیرقانونی از آن به عنوان وسیله‌ای امن، جهت تبلیغ و جذب بهره‌برداری کند. فعالیت مبلغان مسیحی در اینترنت با استفاده از حداقل ۳۰ سایت و ۱۸۰ وبلاگ شناسایی شده فعال، جریان دارد. تالار گفت‌وگوی این سایت‌ها به محلی برای جذب ایرانیانی تبدیل شده است که تبلیغی را دریافت و پس از مدتی به محافل خانگی دعوت می‌شوند. همچنین از دیگر کارایی‌های اینترنت برای گروه‌های مبلغ مسیحیت مظلوم‌نمایی، تشویش اذهان عمومی، و … از طریق انتشار اخبار کذب و بزرگ‌نمایی شده است.

اغواگران

بررسی‌ها به عمل آمده نشان دهنده این مهم است که گروه‌های مبلغ انجیل، طیف وسیعی از اغواگران زن را در اختیار دارند و از این گروه برای جذب افراد مذکر بهره‌برداری می‌کنند. این گروه از افراد با سخنرانی و تبلیغ چهره به چهره در محافل و با راه‌اندازی وبلاگ و چت کردن مبادرت به جذب جوانان هوس‌باز می‌کنند.