غیر‌فعال‌سازی پیامک تبلیغاتی اپراتورها یکسان شد

فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی همه اپراتورهای موبایل یکسان شد و مشترکان با به کار گیری سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری …

فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی همه اپراتورهای موبایل یکسان شد و مشترکان با به کار گیری سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری #۸۰۰* می‌‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند.

وزارت ارتباطات اعلام نمود: با توجه به افزایش خدمات ارزش افزوده پیامکی در حوزه‌‌های مختلف و نارضایتی اعلام شده از سوی مردم به رگولاتوری و به منظور حفظ حقوق مشترکان، با الزام رگولاتوری، روش‌‌های ارائه این خدمات از سوی اپراتورها تغییر نمود.

از این پس روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با به کار گیری سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری #۸۰۰* می‌‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می‌‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند.

درصورت فعال سازی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی از سوی مشترکان، اپراتورها باید در تمامی پیامک‌‌های ارسالی، هزینه خدمات و نحوه غیرفعال سازی را به مشترک اعلام کنند.

تمامی خدمات ارزش افزوده محتوایی پیامکی باید صرفاً بین ساعات ۹ صبح تا ۹ شب برای مشترکان ارسال شود و درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، این خدمات باید حداکثر تا ۲۴ ساعت قطع شود.

قطع سرویس، پیامک‌‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌‌شود و درصورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش افزوده محتوائی پیامکی، خدمات پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.