کاهش ۲۰ درصدی قیمت کارت اینترنت در بازار

قیمت کارت‌های اینترنت در بازار تا ۲۰ درصد کاهش یافته که این موضوع صدمات اقتصادی را به شرکت‌های اینترنتی وارد می‌کند.


طالب شرفی – مدیر یک شرکت اینترنتی – در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب با اشاره به بحث کاهش قیمت کارت اینترنت در کشور و با تاکید بر این که طبیعتا این موضوع به شرکت‌های ISP ضرر اقتصادی وارد می‌کند،‌ اظهار کرد: به دلیل تورمی‌ که از اواخر اردیبهشت‌ماه آغاز شده و ادامه دارد، تمایل مردم برای خرید این کارت‌ها کاهش یافته و آن‌ها به این کالا به عنوان یک کالای لوکس نگاه می‌کنند و همین موضوع باعث شده که به ویژه شرکت‌های اینترنتی که در چهار سال اخیر وارد این حوزه شدند، بازگشت مالی نداشته باشند و به نوعی دامپینگ می‌کنند.

















شرفی گفت:‌ قیمت پایین کارت‌ها و دادن درصد زیادی به توزیع کنندگان باعث می‌شود شرکت‌ها ضرر دهند و در واقع به نوعی خودشان را به مردم بدهکار کنند.


وی بحث اعلام تخفیف قیمت پهنای باند را از مواردی برشمرد که خود در این کاهش تاثیر بسیار زیادی داشت و تصریح کرد: کاهش این قیمت مساوی با کاهش کیفیت کارت‌ها است؛ هر ISP پهنای باند مشخص را دارد و طبیعی است هر اندازه تعداد کاربران و خطوط اینترنت افزایش یابد به دلیل ثابت بودن میزان مخزن، کیفیت و سرعت نیز کاهش خواهد یافت.


شرفی خاطر نشان کرد: استفاده از اینترنت از حدود ساعت ۲۲ تا ۱۰ بامداد به اوج ترافیکی خود رسیده و نمودار ISP‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد و طبیعی است هر اندازه قیمت کارت‌ها کاهش یابد، کیفیت و سرعت به ویژه در این ساعت کاهش خواهد یافت.