هفته‌ای ۲ بار ماهی بخورید

انجمن رژیم غذایی آمریکا اعلام کرد که برای دریافت چربی امگا۳ مصرف مواد غذایی منبع این چربی به مراتب بهتر از مکمل‌های آن است.


به گزارش ایسنا، این انجمن توصیه می‌کند برای دریافت مقدار مناسب اسیدهای چرب امگا۳ مواد غذایی به جای مکمل‌ها مصرف شود و متخصصان می‌گویند در مصرف مکمل‌های امگا۳ باید دقت بیشتری صورت گیرد.

مصرف مکمل‌ها تنها زمانی توصیه می‌شود که رژیم غذایی فرد واقعا حاوی مقادیر کافی امگا۳ نباشد.

انجمن رژیم غذایی آمریکا و متخصصان رژیم غذایی کانادا توصیه می‌کنند  برای دریافت مقدار کافی این ماده مغذی، مصرف ۲ بار ماهی در هفته کافی است.

برای این منظور ماهی‌های چرب توصیه می‌شود که منبع مطلوبی از اسیدهای چرب رژیمی هستند.

سازمان جهانی بهداشت نیز مصرف منظم ماهی را یک تا ۲ نوبت در هفته توصیه می‌کند.اسیدهای چرب امگا۳ مزایای فراوانی در حفظ سلامت بدن دارند.

برای مثال این ماده به بهبود رشد مغز در نوزادان کمک می‌کند، به طوری که متخصصان توصیه می‌کنند برای داشتن کودکان باهوش، مادران در دوران بارداری و شیردهی بیشتر ماهی مصرف کنند.